سئو چیست به زبان ساده

سئو چیست به زبان ساده همه چیز در مورد seo که باید بدانید!

این امر به ویژه برای صفحات مهمی مانند صفحه اصلی، صفحات محصول یا صفحات خدمات بسیار حائز اهمیت است. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. برای توضیح اینکه سئو چیست به زبان ساده گفتیم که اصول اصلی سئو که مانند یک دهه قبل باقی می مانند؛ مجموعه ای از استراتژی ها هستند که در صورت اجرا می توانند رتبه شما را در موتور های جستجو افزایش دهند. با این حال، استراتژی های خاصی که ما استفاده می کنیم در طول زمان تکامل یافته اند. برای کسانی که تازه وارد سئو می شوند یا به دنبال بررسی هستند، آموزش های رایگان سئو که در بلاگ قرار گرفته اند، ممکن است جالب باشد.

در ادامه برای درک بهتر این فرآیند به چند مورد از نکات مثبت و منفی آن اشاره کرده‌ایم. با سئو، ممکن است لازم شود تاکتیک ها را در میانه راه تغییر دهید، یک بازی طولانی انجام دهید و منتظر بمانید تا نتایج نهایی را ببینید. اما با وجود یک پایه سئو محکم – و کمی صبر – مزایای استراتژی سئو شما باید آشکار شود و منجر به تجربه کاربری بهتر برای مشتریان و تبدیل بیشتر برای کسب و کار شما شود. زمان باز بودن فروشگاه ها و رستوران های ‏توصیه شده با توجه به منطقه زمانی شما نشان داده می شود.‏ یک راه برای اینکه به گوگل بگویید می خواهید کشورهای خاصی را هدف قرار دهید، قرار دادن آنها به عنوان کلمات کلیدی است. از نظر تعداد کلمات برای تولید محتوا هیچ عدد جادویی وجود ندارد و اگر در سایت خود چند صفحه محتوا با تعداد پایین کلمات داشته باشید از لطف گوگل محروم نخواهید شد.

پیروی از ترندها می‌تواند حجم زیادی از دیده‌شدن محتوا در بازه زمانی کوتاه را به ارمغان بیاورد. با این وجود، معتبرترین منبع برای یادگیری زیروبم سئو، مقالات رسمی گوگل هستند. این مقالات که در بخش Search Central قرار دارند، دید فوق‌العاده‌ای از سئو ارائه می‌دهند. داکیومنت‌های گوگل دقیق‌ترین و به‌روزترین اطلاعات از جانب محبوب‌ترین موتور جستجو را در بر می‌گیرند. آگاهی از میزان موفقیت‌ها در سئو وب سایت برای ارزیابی و گزارش‌های دیجیتال مارکتینگ ضروری است. بهینه‌سازی یک فعالیت پویا است؛ یعنی می‌توان هرلحظه در بخش‌های مختلف آن تغییر ایجاد کرد.

آموزش سئو برای هرکسی که می‌خواهد یاد بگیرد چگونه یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند، ترافیک وب سایت را بهبود بخشد و رتبه سایت را افزایش دهد، مناسب است. این افراد می‌توانند صاحبان وب سایت، وبلاگ نویسان، بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا، صاحبان مشاغل و افراد علاقه‌مندی که می‌خواهند به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند، باشند. برای کسب‌ و کارهایی که به مشتریان محلی وابسته هستند، بهینه‌سازی محلی می‌تواند بسیار مهم باشد و به آن‌ها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه‌های بالاتری کسب کنند. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند.

همین ابداعات جدید می‌تواند درب‌های جدیدی را به‌روی حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو باز کند. طبیعتاً سئوی سایت با‌‌توجه‌به فناوری‌های جدید AI یک فرصت بی‌بدیل برای رشد و کسب رتبه است. الگوریتم پاندا که اوایل سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد، تعریف سئو را برای همیشه تغییر داد. مطالب تکراری و بی‌مفهومی که به شکل افراطی از کلمات کلیدی پر‌شده بودند یا محتوای اسپم برای اولین‌بار توسط پاندا جریمه شدند. مرحله تحقیق و ریسرچ شامل شناسایی مخاطب هدف، تحلیل رقبا و تحقیق کلمه کلیدی می‌شود. شناسایی کیورد‌های منطبق با هدف کاربر از جستجو آنقدر مهم است که شالوده یک محتوا بی‌نظیر را تشکیل می‌دهد.

سئو به طور مداوم در حال تغییر است و ممکن است به دلیل زمان و انرژی که برای موفقیت لازم است، دلهره آور به نظر برسد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد. این یک کانال کم‌هزینه است که به شما کمک می‌کند از طریق محتوای جذاب، آگاهی از برند را ایجاد کنید، و بخشی جدایی‌ناپذیر از یک استراتژی بازاریابی است. قبل از ادامه مقاله “SEO چیست؟”، بد نیست به تفاوت بین SEO و SEM بپردازیم. هر دو از مولفه های مهم هر کمپین بازاریابی دیجیتال موفق هستند و SEO در واقع زیرمجموعه SEM است. تفاوت اصلی که ما در اینجا به جزئیات بیشتری درباره آن می پردازیم، این است که SEM از تبلیغات پولی موتور جستجوگر استفاده می کند تا مخاطبان خاص را هدف قرار دهد. انواع مختلف محتوا به طور گسترده در سراسر اینترنت به صورت تصاویر، متن، پست‌های وبلاگ، موسیقی، نمودارها و پادکست استفاده می شوند.

دامنه بخشی از هویت سایتت توی گوگله و نقش مهمی توی فهم موتورهای جستجو از محتوای سایت داره. اما در بحث Entity در گوگل‎، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب می‌کند.می‌توانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتی‌ها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک می‌گیرد. این الگوریتم، شاخه‌ای از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) است که به ماشین‌ها این امکان را می‌دهد که زبان انسان را درک و پردازش کند.الگوریتم NLP به Google کمک می‌کند که با تجزیه و تحلیل متن، موجودیت‌ها را پیدا کند. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنی‌داری را از داده‌های بدون ساختار استخراج ‎می‌کند.

به طور کلی بسته به میزان فعالیت شما و رقبا ممکن است افزایش رتبه سایتتان را ظرف مدت 4 تا 6 ماه مشاهده کنید. بدیهی است که نتایج سئو با گذشت زمان رشد یا کمی سقوط خواهد داشت و این عامل به دلیل رقابتی است که بین شما و رقبا رخ می دهد، پس نگران نباشید و به سئو به چشم یک رقابت بی انتها نگاه کنید. بگذارید قبل از پرداختن به کاربرد سئو با یک نمونه ایرانی، نشان دهیم سئو سایت تا چه اندازه می توانید اهمیت داشته باشد و شما چه بازار پرسودی را می توانید داشته باشید. در ادامه یاد می‌گیرید روش انجام هرکدام از تکنیک‌های بالا در سئو تکنیکال چیست و به چه نکاتی باید توجه کنید. در ادامه بیشتر در مورد اصلی‌ترین دسته‌بندی سئو و روش‌های انجام هرکدام می‌خوانید.

مثلاً اگر شما یک کافی‌شاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافی‌شاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافی‌شاپ تهران را هدف قرار دهید. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. سئو یا Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد ، مخفف کلمات گفته شده به شکل SEO می باشد که در لطف عام به صورت سئو خوانده می شود. امروزه تقریبا اکثر جستجوهای اینترنتی برای یافتن صفحات وب سایت مورد نیاز کاربران توسط موتورهای جستجویی مثل گوگل ، یاهو ، بینگ و ... انجام می شود و کمتر پیش می آید که افراد همیشه یک وب سایت مشخص را در ذهن خود داشته باشند.

در حالت strict mod، استفاده از کلمات کلیدی رزرو شده (مانند eval، arguments و غیره) به عنوان نام متغیر یا تابع باعث ایجاد خطا می‌شود. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از بروز مشکلات ناشی از استفاده نادرست از این کلمات کلیدی جلوگیری کنید. عملکرد تبلیغات و بازاریابی را در تمام مراحل، به‌طور مداوم اندازه‌گیری کنید. در نهایت، از داده‌های حاصل‌شده برای بهینه‌سازی استراتژی‌ها و بهبود نتایج در آیندۀ کسب‌وکارتان استفاده کنید. از ابزارهای بازاریابی دیجیتال (مانند سئو (SEO) و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی) برای تقویت کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین، تبلیغات آنلاین را با استراتژی‌های تولید محتوا و تعامل با مشتریان ترکیب کنید تا هویت به‌روزی برای برندتان بسازید.

بنابراین نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا و نرخ پرش (Bounce Rate) پایین خواهد رفت. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. سئو چیزی بیشتر از لینک سازی، تولید محتوا و استفاده چند کلمه کلیدی برای بهبود رتبه و … نیاز دارد.

اگر تا به حال یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده باشید یا حتی به فکر طراحی سایت افتاده باشید، احتمالا نام CMS به گوشتان خورده است. اما CMS دقیقاً چیست و چرا این‌قدر اهمیت دارد؟در این راهنما، ابتدا به تاریخچه و تکامل CMS خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که چگونه این ابزارها از گذشته تا به امروز پیشرفت کرده‌اند. سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا از CMS استفاده می‌کنیم و چه مزایایی برای کسب‌وکارها و کاربران دارد. در این مطلب از بخش آموزش مدیریت محتوا در بلاگ پارس‌پک، نحوه کار با CMS را توضیح خواهیم داد و به نکاتی برای انتخاب بهترین CMS اشاره خواهیم کرد. همچنین، انواع مختلف CMS را معرفی کرده و مزایا و معایب استفاده از CMS را بررسی خواهیم کرد. در دنیای پویای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیست‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وب‌سایت هستند.

معنی SEO در زبان ساده یعنی فعالیت‌هایی که در جهت بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو انجام می‌دهیم. سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که به ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو بهینه کنید و شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبان افزایش دهید. پلتفرم Google My Business «+» ابزار رایگان گوگل برای کسب و کارها است. وب‌سایت‌ها با ثبت‌نام و تکمیل حساب کاربری در این پلتفرم در نتایج جستجوهای محلی کاربران نمایش داده می‌شوند. چون این پلتفرم در خارج از وب‌سایت قرار گرفته، بهینه‌سازی حساب کاربری آن را بخشی از سئوی خارجی در نظر می‌گیریم.

این مثال فقط یک آماده‌سازی ذهنی برای درک اهمیت سئو سایت بود؛ حالا برویم به سراغ بحث خودمان. دیگر از آن دوران که سایت‌ها یک کلمه کلیدی را صدها بار و بی دلیل در صفحه تکرار می‌کردند تا لینک 1 گوگل شوند گذشته است. گوگل در عصر جدید به سایت‌هایی با محتوای باکیفیت و مفید بیشتر احتیاج دارد. اما داستان آنجایی جالب می‌شود که بدانید صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فروشگاهی، در صورت انتخاب محصول پرفروش، سود بیشتری از سئو می‌برند. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی می‌تواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد. برخی از آموزش‌ها ممکن است نیاز به دانش اولیه در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت داشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند برای مبتدیان بدون پیش‌زمینه فنی مناسب‌تر باشند.

با استفاده از Google Ads، شما می‌توانید برای کلمات کلیدی خاصی تبلیغاتی را در نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. این تبلیغات معمولاً در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند، حتی بالاتر از نتایج طبیعی سئو. سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی سایت نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود! در حقیقت، سئو، نحوه اتصال هر یک از عناصر موجود در یک وب سایت به یکدیگر، برای ایجاد یک استراتژی منسجم است. بک‌لینک یا لینک ورودی به لینکی گفته می‌شود که وب‌سایت‌های دیگر به طرف وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند.

حتی اگر در تاریخ اعمالش موتورهای جستجو متوجه آن نشوند، احتمالاً در آپدیت‌های بعدی الگوریتم‌شان به این موارد توجه می‌کنند و آنها را به عنوان نواقص بزرگی در سایت شما شناخته و در نهایت رتبه شما را نزولی خواهند کرد. ممکن است یک اصطلاح به طور مکرر جستجو شود اما لزوما به این معنی نیست که این کلمه کلیدی برای ‏شما ‏انتخاب خوبی است. ارتباط بین کلمه کلیدی محتوای سایت شما و کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر (از نظر مفهومی و مترادف)، یک سیگنال مهم برای رتبه بندی است که در نهایت به شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوید. اما موتور جستجو چیست؟ در ادامه سعی کردیم به صورت مختصر درباره موتور جستجو توضیح دهیم. اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این باره دارید می توانید به مقاله موتور جستجو چیست؟ از دسته بندی مقالات آموزش سئو مراجعه کنید.

موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل به سایت‌هایی پاداش می‌دهند که تجربه‌ای روان و لذت‌بخش برای کاربر ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهیم بدانیم سئو چیست باید با زمین بازی آن یعنی موتورهای جستجو آشنا شویم. موتور جستجو یک سیستم پیچیده با هدف غربال اطلاعات موجود در اینترنت و تحویل مرتبط‌ترین محتوا به نیاز کاربر است. نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام ‏URL‏ های سایت شما را لیست می کند. موتورهای جستجو با استفاده از آن ‏می توانند صفحاتی که قابلیت ایندکس دارند را شناسایی کنند. در واقع نقشه سایت راهی برای سازماندهی وب سایت است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند ساختار وب سایت را بهتر ‏درک ‏کنند.

در روش ‌های سئوی امروزی، دیگر کارآمد نیست که به سادگی تعداد زیادی از کلمات کلیدی را برای دستیابی به بازار هدف خود قرار دهید. در واقع، انجام این کار می تواند به سئوی وب سایت شما آسیب برساند؛ زیرا موتور های جست و جو آن را به عنوان اسپم تشخیص می دهند. سئوی داخلی شامل قالب بندی محتوا، بهینه سازی تصویر، شیوه ‏های لینک سازی داخلی و … است. خبر خوب این است که ‏سئو‏ درون صفحه به عوامل خارجی سایت شما بستگی ندارد و شما تمامی این عناصر را می‌توانید کنترل کنید و به طور کامل تمامی موارد کیفی سئو درون صفحه در دست شماست. رتبه گرفتن سایت ما در موتورهای جستجو نیاز به انجام یک سری فعالیت برای بهینه سازی دارد. فرایندهای مختلف سئو برای رتبه گرفتن یک سایت در موتورجستجوگوگل شامل 4 نوع فعالیت است.

هزینه نهایی کل سئو سایت در بازه زمانی یکسال 150 میلیون تومان شده است. با این هزینه احتمالا در بازار تهران که هیچ در نقاط معمولی تهران هم شاید نتوانید مغازه تاسیس کنید. اگر شما در بهترین نقطه بازار تهران مغازه ای بزنید و روزی بیش از 10 هزار نفر مراجعه کننده داشته باشید، تازه توانسته اید به اندازه این سایت مخاطب کسب کنید. به عبارت دیگر 900 هزار نفر در 3 ماه گذشته برای خرید محصولاتشان به این سایت فروشگاهی مراجعه کرده اند. به‌طور کلی، بودجۀ بازاریابی معمولاً گسترده‌تر است و تبلیغات، هزینه‌های کوتاه‌مدت اما در برخی موارد، بیشتری دارد. CMS‌های تجاری، سیستم‌هایی هستند که به صورت پولی عرضه می‌شوند و معمولاً برای پروژه‌های حرفه‌ای و شرکت‌های بزرگ مناسب هستند.

در بخش سئو داخلی در مورد سرعت بارگذاری سایت توضیح دادیم و می دانیم هرچه سایت سرعت بالاتری داشته باشد کاربران احساس راحت تری دارند و از آنجاکه گوگل هم به تجربه کاربران اهمیت می دهد؛ سایتتان رتبه بهتری می گیرد. گوگل پیج اسپید (Google PageSpeed Insights) به شما کمک می کند تا سرعت صفحات سایت را تست بگیرید و مشکلات آن را برطرف کنید. البته در سرچ کنسول گوگل هم می توانید مشکلات سرعت سایت خودتان را بسنجید. سایت های دیگری مثل Gtmetrix نیز می توانند به شما کمک کنند اما بهتر است همان کمک کننده باشند. از داده های خود گوگل که همان گوگل پیج اسپید به شما می دهد استفاده کنید.

در این مسیر از نالج گراف گوگل هم کمک می‌گیرد تا در نهایت وجود انتیتی‌ها و ارتباطشان را در یک محتوا درک کند. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتی‌ها است. چراکه گوگل از موجودیت‌ها برای شناسایی و درک تصاویر هم استفاده می‌کند.در واقع وقتی کاربر یک کوئری را جستجو می‌کند، گوگل با تحلیل داده‌های متنی موجود در تصویر، به دنبال تطابق‌های معنایی با موجودیت‌ها می‌گردد. این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. شاید انتیتی مورد نظر، مربوط به یک کسب‎‌و‌کار محلی باشد که پروفایل کسب‌وکار گوگل (Google Business Profile) را در گوگل‌مای‌بیزنس ساخته باشد. در این صورت، اطلاعات کامل آن در صفحه نتایج نشان داده می‌شود (شامل شماره تماس، آدرس، ساعت کاری، نظرات مشتریان و تصاویر).

هدف اصلی سئو این است که وب‌سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مرتبط با محتوای آن‌ها در رتبه‌های بالاتر قرار گیرند. آموزش کاربردی سئو وب سایت، شامل یادگیری عملی و استفاده از تکنیک‌های سئو در یک وب سایت واقعی است. این آموزش، یک شکل پیشرفته‌تر از آموزش سئو است که نیاز به درک اولیه اصول سئو و توسعه وب سایت دارد. در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکت‌کنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد می‌گیرند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت استفاده کنند. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو که مخفف شده Search Engine optimization است، یک هنر و علم شامل تکنیک ها و دستور العمل ها است که صفحه و پیج های یک وبسایت را به رتبه بهتری در موتورهای جست جو مانند گوگل، بینگ و … برساند.

غافل از اینکه یک کد اشتباه در قالب سایت باعث شده تا خزنده‌های گوگل سایت شما را بررسی نکنند. گاهی هم استفاده از کدهای تکراری در قالب باعث خطاهای مختلف در وب سایت می‌شود. حالا بیایید چند مورد از مهم‌ترین اصول سئو تکنیکال سایت را با هم بررسی کنیم. قبل از شروع سئو سایت باید سایت خودتان را از نظر تکنیکال بهینه کرده باشید. برای keyword research از ابزارهایی مثل Ahrefs، کیورد پلنر، Nail patel و Semrush می‌توانید استفاده کنید.

بک‌لینک‌های هر وب‌سایت به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی مستقیم در سئو در نظر گرفته می‌شود چون در حقیقت اعتبار و کیفیت محتوای وب‌سایت شما را تایید می‌کنند. بنابراین وب‌سایت‌هایی که بک‌لینک‌های بیشتر و باکیفیتی از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط دریافت کرده‌اند در رتبه‌های بالاتری در صفحه نتایج قرار می‌گیرند. یکی از ابتدایی‌ترین نکاتی که در سئوی تکنیکال وب‌سایت مطرح می‌شود، بحث امنیت آن است چون کاربران به وب‌سایت‌های امن‌تر بیشتر اعتماد می‌کنند. گوگل هم به دلیل اهمیت امنیت اطلاعات کاربران مدت زمان زیادی است که استفاده از پروتکل امن https را به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی صفحات وب در نظر می‌گیرد. برای فعال کردن این پروتکل روی وب‌سایت باید از تامین‌کننده هاست گواهینامه SSL دریافت کنید.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. پس از سئو محتوا و انتشار مطالب، مانیتورینگ یا همان نظارت آغاز می‌شود. سئو یک فرایند بی‌وقفه است و طی آن باید داده‌های مختلفی تحت نظر قرار بگیرند. خروجی این گام، داده‌های حاصل از سنجش ترفندها و اقدامات انجام‌شده است. آیا می خواهید در مورد سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ آموزش رایگان سئو مبتدی تا پیشرفته را ببینید.

مثلاً کلمه کلیدی همین مقاله که در حال خواندنش هستید، "سئو چیست" است و ما می‌خواهیم این مقاله با این کلمه در نتایج اول گوگل نشان داده شود. لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث میشود کاربر بتواند بخش های مختلف وب سایت را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و غیره آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است. در ادامه در مورد دلیل اهمیت لینک داخلی در سئو توضیحات دقیقی به شما میدهم. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است.

دامنه، همون آدرسیه که کاربرا برای رسیدن به سایت شما تو مرورگرشون وارد می‌کنن. دامنه باعث می‌شه که کاربرا به‌جای وارد کردن یه سری عدد و رقم طولانی به اسم آی‌پی، بتونن راحت و سریع به سایت شما دسترسی پیدا کنن. خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل می‌دهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی می‌بینید که می‌تواند به‌عنوان انتیتی استفاده شود. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روش‌های فنی‌تر پیدا کردن موجودیت‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/