برگزیده بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل فنابایت

در انتها ایجاد محتوای با کیفیت و مفید که مورد توجه جستجوکنندگان قرار گیرد بهترین روش برای رتبه بندی سریع‌تر است. توضیحات متا باید بین 150 تا 160 کاراکتر باشد تا به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده شود. گوگل از نسخه موبایلی یک وب سایت برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند که به عنوان نمایه سازی موبایل اول شناخته می شود. این بدان معناست که وب سایت شما باید به همان خوبی که روی رایانه های رومیزی کار می کند، روی دستگاه های تلفن همراه نیز کار کند. خطاهایی مانند صفحات 404 باید فوراً رفع شوند و تغییر مسیر صحیح 301 برای تغییرات URL ضروری است. این کلمات کلیدی از چندین کلمه تشکیل شده اند و اغلب رقابت کمتری دارند و دستیابی به موقعیت های برتر را آسان تر می کند.

بخش‌بندی مخاطبان، فرآیند تقسیم مخاطبان هدف خود به گروه‌های کوچکتر بر اساس ویژگی‌های مشترک است. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، علایق و رفتارها باشد. با اجرای این استراتژی‌ها، می‌توانید تعاملات در شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید، مخاطبان خود را درگیر کنید و حضور آنلاین خود را تقویت نمایید. یک تیم موفق سئو تنها با داشتن یک مدیر منظم، دقیق، زمان¬شناس و… می‌¬تواند پابرجا مانده و مشتریان را راضی نگه دارد! مدیر سئو در رأس این تیم قرار دارد و وظایفی همچون نظارت و کنترل بر عملکرد اعضای تیم، راضی نگهداشتن مشتری، بررسی مشکلات و مسائل پیش آمده، تنظیم قرارداد و مواردی از این قبیل را به عهده دارد.

درواقع با استفاده از کلمۀ کلیدی خاص آن صفحه در توضیحات متا و جذب نگاه کاربران، به بهترشدن رتبۀ صفحه کمک می‌کنید و بر سئوی سایت خود تأثیر می‌گذارید. همانطور که گفنیم هدف سئو (SEO) بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو برای کاربران می‌باشد. هرچه وب‌سایت‌ها بیشتر با اصول سئو آشنا باشند و آن را رعایت کنند، بازدید بیشتری خواهند داشت. اگر شما نیز در به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل مشکل دارید یا بعد از آخرین به روزرسانی گوگل رتبه خود را از دست داده اید می توانید از این راهنما برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید، با انجام مستمر نکات این مقاله می توانید سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. فرقی نمی کند که متتخصص سئو باشید یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شده اید، تنها کاری که باید بکنید این است که نکات مهم در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و برای بهبود رتبه گوگل خود آنها را به صورت مدام انجام دهید.

برای مثال می‌توانید اطلاعات برند‌تان را در Google My Business ثبت کنید. اگر افزایش رتبه سایت در گوگل را می‌خواهید تجربه کاربری را بهبود ببخشید. برای این‌که از چنین مشکلاتی به‌دور بمانید حتما از قالب‌ها و طراحی‌های استاندارد و به‌روز برای وبسایت خود استفاده و پس از هر چند سال وبسایت خود را به‌لحاظ طراحی آپدیت کنید. بررسی سایت‌های رقبای موفق به شما این امکان را می‌دهد که بهترین استراتژی‌ها را برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شناسایی کنید. بررسی بک‌لینک‌های رقبا و استراتژی‌های محتوا می‌تواند به شما در ارتقاء رتبه سایت کمک کند.

من نتوانستم راهی برای گنجاندن کلمه کلیدی “استراتژی SEO” در اوایل عنوان خود پیدا کنم. بنابراین من فقط از کلمه کلیدی خود تا جایی که می توانستم استفاده کردم. اگر نمی توانید برچسب عنوان خود را با یک کلمه کلیدی شروع کنید، مهم نیست. اما اگر صاحب سایت تجارت الکترونیک با هزاران محصول هستید، نوشتن محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه می تواند مشکل باشد. بر کسی پوشیده نیست که می خواهید از کلمه کلیدی خود چند بار در صفحه خود استفاده کنید. برچسب یا tag چیست ؟ برچسب یا همان تگ ها ، دسته بندی های خاص و کوچکی هستند که دسترسی به اطلاعات و محتوای ...

برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید برای کاربر ارزش آفرین باشید، آن هم با کمک محتوایتان، همانطور که می‌دانید ده‌ها سایت در گوگل وجود دارند که دقیقا روی همان کلمه کلیدی مدنظر شما فعالیت می‌کنند. حال با خلق محتوای ارزش آفرین به گوگل دلیل می‌دهید که از میان آن همه سایت، شما را انتخاب کند. بنابراین ارائه یک تجربه مرور یکپارچه برای کاربران تلفن همراه، به دلیل در نظر گرفته شدن بهینه‌سازی برای موبایل یک وبسایت به عنوان یک عامل رتبه بندی توسط موتور جستجوگر گوگل، امری ضروری خواهد بود. بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بهتر گوگل نیاز به ترکیبی از استراتژی های مختلف و تنظیم مداوم دارد. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا SEO فنی و محتوای با کیفیت گرفته تا بهینه سازی متا تگ ها و تصاویر، هر معیاری به بهبود دید شما کمک می کند. لینک های داخلی و یک خوب ساختار وب سایت یک عامل سئو قوی هستند که خزیدن گوگل و گزینه های ناوبری را برای کاربران بهبود می بخشد.

اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. برای افزایش رتبه سایت در گوگل شما باید وبسایت‌تان را به‌طور کامل به گوگل معرفی کنید.

لینک هایی که با محتوا احاطه می شوند ظاهری طبیعی و بهتری از دید گوگل دارند. اما در غیر اینصورت بدون شک ظاهر لینک های شما برای گوگل مشکوک خواهد بود و باعث جریمه شدن وبسایت شما می شود. اگر محتوای شما شامل کلمات کلیدی هدفتان باشد، وبسایت شما ترافیک ورودی بیشتری را بدست خواهد آورد. اکنون می‌خواهیم راهکاری خلاقانه را به شما معرفی کنیم که می‌دانیم تا کنون آن را نشنیده‌اید. راهکاری که می‌تواند افزایش رتبه سایت در گوگل را برایتان آسان تر سازد. همانطور که می‌دانید هرچقدر تایم حضور کاربر در سایتتان بیشتر باشد، نزد گوگل عزیزتر خواهید بود.

کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید افزایش رتبه سایت در گوگل انجام دهید برندینگ مستقیم برند‌تان است. برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می‌توان از بک‌لینک‌ها نیز کمک گرفت. محتوا و بک‌لینک در کنار یکدیگر می‌توانند تاثیرات مثبتی بر روی وبسایت و رنکینگ آن بگذارند. افزایش رتبه سایت در گوگل از طریق بک‌لینک‌ها هنوز هم روش سریع و پربازدهی محسوب می‌شود.

و اگر صفحه شما با کیفیت بالا باشد، طبیعتاً برای آن کلمه کلیدی… و بسیاری دیگر رتبه بندی خواهید کرد. خزنده‌هایی که جستجوگر از آن‌ها به منظور ایندکس کردن هر صفحه از وبسایت استفاده می‌کند، یکی از اجزای اساسی موتور جستجوگر گوگل محسوب می‌شود. برای ایندکس درست این خزنده‌ها، باید درک و پیمایش وبسایت خود را آسان کنید. هدف گوگل زمانی که برای اولین بار شروع به کار کرد، این بود که شما را در سریع‌ترین زمان ممکن است وبسایت خارج کند. اما دیگر موتور‌های جستجوگر می‌خواستند که بازدید کنندگان در صفحات آن‌ها بمانند و در یافتن اطلاعات مناسب مفید نبودند.

در واقع، یک نظرسنجی وبلاگ نویسی توسط Orbit Media نشان داد که یک وبلاگ نویس به طور متوسط ​​اکنون بیش از 3 ساعت را برای یک پست صرف می کند. و همانطور که می بینید، متن لنگر لینک داخلی من دقیقاً همین عبارت را در خود دارد. اما اگر می خواهید از لینک های داخلی بیشترین بهره را ببرید، توصیه می کنم این نکات را اجرا کنید. گفته می شود، شما نمی خواهید فقط یک دسته از پیوندهای داخلی تصادفی اضافه کنید. اگر راه‌اندازی کنسول جستجوی Google را ندارید، با SEO خود ناامید شده‌اید. به هر حال، توصیه هایی که از این ابزار دریافت می کنید، از خود گوگل است.

در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. گوگل درحال حاضر موتور جست‌وجویی است که بیش از 70 درصد سر‌چ‌های جهان را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر تمام وبسایت‌ها علاقه‌مندند که خودشان را به رتبه‌های بالاتری در سرچ برسانند.حتی بسیاری از آنها از خدمات سئو و بهینه سازی سایت استفاده می‌کنند تا سریع‌تر به نتیجه برسند. در همین راستا قصد داریم در ادامه به شما ترفند‌ها و روش‌هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آنها گوگل به شما رتبه بهتری خواهد داد. نظرات کاربران و بررسی‌های مثبت می‌توانند به افزایش سئو سایت شما کمک کنند. سایت‌هایی که تعامل بیشتری با کاربران دارند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed Insights یا از افزونه‌های Lite Speed Cache و Wp Super Cache استفاده کنید. اما این بالا بردن رتبه گاهی آنقدر دشوار است که باید ماه‌ها برای آن تلاش کنیم. این اصول شامل بخش‌های مختلفی مثل تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی، ساختار وب‌سایت و موارد دیگر می‌شود. در نتیجه در کمترین زمان ممکن، به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید. برای کسب‌وکارهای محلی و بهبود رتبه‌ بندی گوگل، نمایش در نتایج جستجوی محلی می‌تواند تاثیر زیادی بر سودآوری شما داشته باشد.

حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد باز هم سئو یک فعالیت طولانی مدت محسوب می شود و باید برنامه مناسبی برای آن وجود داشته باشد. همچنین، یک بخش جدید یا پرسش‌های متداول اضافه کنید تا محتوای آن عمیق‌تر شود.در چهار هفته آینده، معیارهای CTR و تعامل را پیگیری نموده تا میزان بهبود را بسنجید. نظر کاربران را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنید تا نقاط ضعف و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم در طول فصول خاص استفاده کنید. با درک دقیق گروه‌های مخاطب خود، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور خاص برای نیازهای آن‌ها طراحی شده است.

اصول سئو ممکن است تغییراتی داشته باشد اما پایه‌های آن همواره ثابت باقی مانده است. با تمرکز بر 9 گام اساسی، می‌توانید سایت خود را بهینه کرده تا بهبود رتبه‌ بندی گوگل را مشاهده کنید. از زمان شروع به کار گوگل در سال 1998 تا کنون، سئو دستخوش تغییراتی شده است.در دنیای امروز، نتایج جستجو بیشتر شخصی‌سازی شده‌اند و عواملی مانند رفتار کاربران، موقعیت جغرافیایی و دستگاه‌های مورد استفاده بر آن تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل، نمایش در موتورهای جستجو اکنون چالش‌برانگیزتر از همیشه می باشد. از طرف دیگر، دیده نشدن در صفحات جستجو موجب خواهد شد تا سایت حتی با وجود محتوای باکیفیت، برای جذب بازدیدکنندگان ارگانیک دچار مشکل شود.

یکی از کلیدی‌ترین نکات برای کسب رتبۀ برتر در موتورهای جست‌وجو، نظر مخاطب است. زمانی‌ که محتوایِ شما از دید مخاطبان خوب باشد، کاربران زمان بیشتری برای دیدن یا خواندن محتوای شما صرف می‌کنند و به احتمال زیاد ارتباط بهتری با محتوا برقرار می‌کنند؛ بنابراین در موتورهای جست‌وجو رتبۀ بهتری به ‌دست می‌آورید. همانطور که می دانید داشتن یک استراتژی خوب به معنای به دست آوردن 50% از موفقیت است. انجام فعالیت های مختلف بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب بزند. اگر از بک لینک ها به شیوه هوشمندانه استفاده شود می تواند رتبه شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

برای بهبود رتبه‌ بندی گوگل، با استفاده از ابزارهایی مثل Ahrefs یا Semrush، سه وب‌سایت معتبر در حوزه خود را شناسایی کنید. یک استراتژی هدفمند برای معرفی محتوای ارزشمند خود، مثل نوشتن پست مهمان یا ارجاع به راهنما یا منبع موجود در سایتتان، طراحی نمایید. تمام توجه خود را روی ارائه ارزش واقعی به مخاطبان آن وب‌سایت‌ها معطوف کنید. بک لینک‌های جدیدی که در سه ماه آینده به دست می‌آورید را با استفاده از Google Search Console یا ابزارهای نظارت بر بک لینک‌ها، پیگیری نمایید و تأثیر آنها را بر ترافیک و رتبه بندی ارزیابی کنید. از بین انبوه کلمات تنها مواردی که دارای میزان سرچ بیشتری در ماه هستند و رقابت بر روی آنها کمتر است انتخاب خواهند شد.

مهم است که بک لینک ها از وب سایت های با کیفیت بالا و مرتبط باشند تا بیشترین سود را داشته باشند. هر صفحه باید متا تگ های منحصر به فردی داشته باشد تا از سردرگمی موتورهای جستجو جلوگیری شود. با بهینه سازی متا تگ ها می توانید به میزان قابل توجهی دید وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. محتوای تازه مدت زمان جلسه را بهبود می بخشد و به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مرتبط است. کیفیت محتوای بالا منجر به یافتن بهتر و بهبود رتبه وب سایت شما می شود.

پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وب‌سایتی چند زبانه هستید می‌توانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای جذب ترافیک ارگانیک را برای شما فراهم کنیم تا در زمان شما برای یادگیری ترفندهای سئو صرفه جویی کنیم. نحوه محاسبه SB بر اساس تعداد اعضای یک کانال، پیج (شبکه اجتماعی) و تعداد بازدید های آن میباشد. پس از اینکه این سیستم راه اندازی شد، مشخص شد که این دو عامل به درستی نمی توانند عملکرد بازدید کنندگان را تشخیص دهد، چون عده ای از افراد می توانستند با اسپم کردن، تعداد بسیار زیادی بازدید برای خود به دست آورند.

این ابزارها نه تنها میزان سخت بودن یک کلمه کلیدی را به شما نشان می دهند، بلکه کلمات کلیدی مرتبطی را نیز به شما معرفی می کنند. اگر در مورد پژوهش کلیدواژه ها تازه کار هستید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید. پروفایل کسب‌وکار گوگل خود را بررسی نمایید، سه عکس جدید اضافه یا بروزرسانی کنید، دسته‌بندی را اصلاح کرده و از صحت ساعات کاری خود مطمئن شوید. سه کلمه کلیدی خاص مکان را شناسایی کرده و آنها را در صفحه اصلی یا صفحه خدمات کلیدی قرار دهید. نتایج محلی خود را در GBP Insights طی دو هفته آینده پیگیری کرده و تاثیر آنها را اندازه‌گیری کنید. انتخاب نوع اسکیمای مناسب برای محتوای شما باعث هم‌راستایی بهتر با هدف جستجوی کاربر می‌شود و شانس سایت را جهت ظاهر شدن در نتایج جستجوی غنی افزایش می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری